söndag 21 mars 2010

Kika in i ett av världens mest kreativa företag...








När jag jobbade på St.Luke's trodde jag att det vi gjorde var oerhört inspirerande och fantastisk kul - men trots allt - helt normal. Nu i efterhand har jag förstått att jag var med om någonting helt unikt och mycket mycket ovanligt. Vi var verkligen ett av världens mest kreativa arbetsplatser...


"The agency's goal is to revolutionize the way business is done and, in the process, provide a credible alternative to the capitalism of both the old economy and the new. St. Luke's pursues its goal by carefully managing a paradox: it pushes its people to take enormous risks, but it has built a working environment that feels as safe to its employees as, say, a small-town bank in the 1950s."

Grundaren och hjärnan bakom det hela har dessutom skrivit tre böcker som alla kan hitta spännande tankar och experiment i. Open Minds, Experiment at work och Creative Company.

Han håller just nu på med att skriva en ny bok som ska heta Beyond Virtual Working. Jag lägger ut den så snart den finns att köpa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar